Ogłoszenia

Przepraszam że nic nie dodaję, mam nadzieję że jeszcze tutaj wrócę
~2018

wtorek, 18 lutego 2014

Recenzja gry Impressive World

Impressive World

Twórca gry: Kov
Oficjalna strona gry: http://impressiveworld.kamrbb.ru/
Do nabycia przez: Pobranie
Gatunek: Mmorpg
Rok wydania: 2011 (?)

Impressive World, czyli można powiedzieć, że jest to powrót gry, która dawno temu przestała funkcjonować, czyli Impressive Title. Jest kolejną grą Kov'a będącą Mmorpg w, którym wcielamy się w zwierzę a następnie ganiamy za itemami. Czy powrót, który nastąpił już kilka lat temu faktycznie jest warty uwagi?






Na pewno dla fanów tego typu gier, jest to coś, w co warto zagrać. Gry nawet jeśli nie mają żadnego głównego celu cieszą się niemałą popularnością, przynajmniej z tego co widać na mapach. Tworzymy naszą kotowatą ( tym razem możemy tylko taką, co moim zdaniem nie jest specjalnie przeszkadzające) postać i ruszamy na mapy. 

Tak samo jak w podobnej grze Last Moon tutaj głównym celem graczy jest zbieranie itemów poprzez zabijanie określonych gatunków zwierząt. Mimo, że te są nawet ładniejsze niż w wspomnianej wcześniej grze, a itemy wypadają szybciej, częściej i z reguły są lepsze, i jest ich więcej, moim zdaniem sam system jest nieco gorszy. Bowiem tutaj niepotrzebnych przedmiotów nie można sprzedać, nie ma tutaj systemu medali. Nie myślę, że to 
gorzej, to nawet bardziej ułatwia sprawę. Ale czasami gdy widać masowo porozrzucane po mapach itemy, które nikomu nie były potrzebne to aż się smutno robi. Chociaż po części dobra okazja dla początkujących, którzy nie mają żadnych. Ale częściowo niezbyt uczciwa, w końcu niektórzy za nimi trochę chodzili, by coś ciekawego upolować...


Sprawę itemów już omówiłam. Gdy już zdecydujemy, że nam ich wystarczy możemy pobiegać po mapach albo z kimś pisać. Moim zdaniem trochę szkoda, że nikt nie przewidział możliwości nudzenia się danej osoby i nie dodał więcej rozrywek. Bo w końcu ileż można polować? Co prawda są mapy, na których można zostać dłużej co moim zdaniem idzie na plus, bo można sobie znaleźć na nich jakieś zajęcie to jednak wszystko do czasu. Grafika moim zdaniem daje radę, jest w porządku, efekty pogodowe także. Widać jednak, że najwięcej uwagi poświęcono naszym postaciom. Jednak gdy chodzi o zbiorniki wodne czy skały to już trochę gorzej, mam na myśli błąd polegający na tym, że gdy zbliżymy się do jakiegoś wysokiego wzniesienia nasza postać natychmiast ''leci" często znajdując się w krótkim czasie na szczycie góry. Czy to pomaga czy przeszkadza to nie mam pojęcia, ale na pewno nie wygląda estetycznie. A jeśli chodzi o wszelkie kamienie, to moim zdaniem nie wyglądają jakoś powalająco. Ale szczerze mówiąc to nie wiem, czy ktokolwiek się im przygląda. Co mi tutaj nie pasowało, to mało realistyczne polowania, tak samo jak w Last Moon, bliźniaczej grze. Wrogowie po zaatakowaniu po momencie zaczynają z nami walczyć i nie reagują na żadne nasze działanie w jakiś szczególny sposób. Byle tylko dorwać potłuc chwilę i odbiec na moment. Nielogiczne? Pewnie tak. Co jeszcze, ta gra na pewno może się wydawać z początku trudna i skomplikowana, ale gdy już zrozumiemy o co chodzi, powinno być każdemu łatwiej. Miałabym także zastrzeżenia co do tego, że szybko się nudzi gry gramy samemu. Owszem, trochę się pochodzi popatrzy na mapy, będzie polowało na zwierzęta i zbierało itemy, ale co gdy już wyposażymy naszego kota? Wtedy nie pozostaje nam prawie nic do roboty. Także przydały by się jakieś rzeczy, które by sprawiły, że gra się nie nudzi. Przynajmniej nie tak szybko. Bo w Last Moon się to udało, wprowadzono coś co by dało zajęcie graczom, tutaj jednak... Nie.


Jeśli chodzi o muzykę czy dźwięk, to prawie nic nie zwraca jakieś szczególnej uwagi, może poza muzyką z dyskoteki, która mi nie chciała wyjść z głowy. Do tej pory nie mogę przeboleć tego, że usunięto ścieżkę dźwiękową jaka była kilka lat temu, strasznie mi się podobała. Ta zmiana poszła na minus, zdecydowanie.

Recenzja dobiega końca. Moje wrażenia z gry były mieszane. Ani nie była jakaś super świetna, ale na pewno nie była tragiczna. Ale myślę, że jednak można ją polecać osobom, które faktycznie lubią gry Kov'a czy też gry tego typu, bo jak już kiedyś wspominałam, zbyt wiele to ich nie ma. A często zyskują sobie fanów, tak więc ostateczna decyzja należy już do was.



Podsumowanie:
Grafika: 7-/10
Muzyka: 5/10
Wrażenia: 5-/10

+ Dużo itemów
+ Wiele możliwości tworzenia postaci
+ Sporo map
+ Animacje postaci
+ Dużo stworzeń biegających wokół

- Szybko się nudzi, jeśli się gra samemu
- Błędy
- Wyrzucenie dawnej ścieżki dźwiękowej
- Polowania mało realistyczne
- Na początku może się wydawać skomplikowana

Ocena końcowa: 6/10


Od recenzentki:
Jak zwykle powróciłam po długim czasie. Trochę się wahałam nad oceną dla gry powyżej, ale jest. Mam już chwilowo czas i spokój. Ponadto zamówiłam wczoraj The Elder Scrolls V: Skyrim tak więc jak już zagram to będzie nowa recenzja. Gra bardzo chwalona, ja ostatnio się bardzo nudziłam więc pomyślałam, że muszę kupić tą grę, bo cały czas odkładałam. Przez jakiś czas już nie będę pisała kto recenzował, bo możliwe, że moja współpraca z kilkoma osobami coś nie wyjdzie.
Koniec, ja nadal żyję, i nadal będę męczyła tego bloga. C:

13 komentarzy:

  1. Lubię tą grę ale czy można ją ściągnąć

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy wogule się da ściągnąć

    OdpowiedzUsuń
  3. Szkoda że niem już tych ścieżk dzwiękowej

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak by tylko zrobili lepszą grafikę to wtedy było by fajnie

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja uwielbiam tą gre gram w nią ale sama

    OdpowiedzUsuń
  6. Bo nie lubie jak ktoś ze mną gra

    OdpowiedzUsuń
  7. Ta akurat nie lubisz nie udawaj nie winiątka

    OdpowiedzUsuń
  8. A arokai co z tą grą

    OdpowiedzUsuń
  9. Z tego co ja wiem, Arokai ma faktycznie wyjść, jednak nie stanie się to w określonym terminie, tylko jak się domyślam nagle. Autorka jest ciągle nękana pytaniami, kiedy wyjdzie i dla świętego spokoju podaje jakiś termin. Takie rzeczy też przeszkadzają w pracy i zniechęcają, dlatego mam nadzieje, że wy się opanujecie, bo nie doczekamy tej zapowiadającej się na dobrą gry. (:

    OdpowiedzUsuń