Ogłoszenia

Przepraszam że nic nie dodaję, mam nadzieję że jeszcze tutaj wrócę
~2018

niedziela, 22 grudnia 2013

Recenzja gry Ib

Ib



















Twórca gry: Kouri
Oficjalna strona gry (angielska): http://www.vgperson.com/games/ib.htm
Do nabycia przez: Pobranie gry
Cena: Darmowa
Gatunek: Horror
Rok wykonania: 2012

Ib jest jedną z ciekawszych gier wykonanych w rpg makerze w jakie grałam. Jest bardzo dobrym potwierdzeniem na to, że w grach to nie grafika jest najważniejsza, a fabuła i to, co autor chciał nam przekazać. Jak na horror nie jest specjalnie straszna, ale czasem wywołuje faktycznie uczucie niepokoju, jednak to, że chce się grać dalej sprawia, że nie tak łatwo się od gry Ib oderwać...




Muszę przyznać, że po pierwszym uruchomieniu gry niemal od razu z niej wyszłam, nie mogąc znieść tej grafiki. Z reguły grafika nie jest dla mnie problemem, ale tym razem stwierdziłam, że to chyba przesada. Jednak później wróciłam do tej gry. I nie żałuję.
Grę otwiera scena w której Ib i jej rodzice wybierają się do galerii na jej urodziny. Wszystko wydaje się nudne i jakoś mało ciekawe, lecz z czasem akcja się rozwija i dowiadujemy się więcej.  Po jakimś czasie z muzeum znikają ludzie, my wchodzimy do wnętrza obrazu i wtedy wszystko się tak na prawdę rozpoczyna... Po jakimś czasie znajdujemy czerwoną różę, która od tej pory będzie oznaczała stan naszego zdrowia. Leczymy się zanurzając ją w rozmaitych dzbanach umieszczonych w różnych punktach galerii. W grze możemy robić właściwie co chcemy, ale naszym celem jest wydostanie się z galerii. Musimy wykonywać różne zadania, zbierać klucze i przeszukiwać różne miejsca. Po jakimś czasie spotykamy także Garry'ego, który także utknął w muzeum oraz dziewczynkę najpewniej w wieku Ib - Mary. Ogółem gra zmusza do myślenia, choć nie jest aż tak wymagająca jak inne tego typu gry, które także mam zamiar opisać na tym blogu.
Można ją spokojnie przejść bez wyszukiwania w internecie tego, jak przejść grę. Nie jest aż tak bardzo trudna, osobiście to się w niej zacięłam tylko raz, przy końcu, gdy zagadka była wyjątkowo dziwna. Gra ma całkiem sporo różnych, ciekawych zakończeń. Osobiście myślę, że dla każdego inne będzie dobrym, tak więc w tym wypadku mowa o tym jak osiągnąć ,,dobre zakończenie" może oznaczać za każdym razem coś innego. Można autentycznie poczuć, że każdy wybór ma znaczenie i faktycznie to od nas zależy, jak ta gra się skończy. Więc radzę jednak przemyśleć podejmowanie decyzji, bo później możemy się zawieść. 



Teraz zajmijmy się ogólnie wyglądem gry. Grafika jak już wspominałam nie powala na kolana, chociaż jak dla mnie obrazki postaci są całkiem ładnie narysowane. Jednak po jakimś czasie, można się przyzwyczaić, że gra wygląda tak a nie inaczej. Muzyka jest natomiast w tej grze bardzo dobra, miło jej się słuchało i bardzo dobrze podkreślała klimaty poszczególnych scen. Tak więc zdecydowanie mi się podobała.

W grę Ib muszę powiedzieć, że mi się fajnie grało, poznałam tam jedną z fajniejszych postaci ogółem z horrorów z rpg makera., ogółem myślę, że jeśli w jakiejś grze możemy znaleźć swoją ulubioną postać, to znaczy, że gra nie jest zła.  Grę polecam, tym bardziej jeśli w grze cenicie coś więcej, niż ładna grafika i tłuczenie  jak największej liczby wrogów.





Podsumowanie:
Grafika: 3-/10
Muzyka: 8+/1-
Grywalność: 6/10

+ Fabuła, i ciekawe pomysły fabularne
+ Rysunki postaci nie są takie brzydkie
+ Dobra muzyka
+ Wiele zakończeń
+ Faktycznie można poczuć, że się ma wpływ na fabułę
+ Wciąga

- Nie jest jakoś bardzo straszne jako horror.
- Są ładniejsze ze względu na grafikę gry zrobione w Wolf Rpg Editor
- Nie dla każdego




Ocena końcowa 7+/10


Screeny z gry: Collina
Oceniała: Collina

Od Recenzentki:

Pewnie już widać to, że z każdym niemal wpisem dodaję coś nowego do struktury tworzenia recenzji. Może wprowadzam niepotrzebny bałagan, ale orientuję się, że niektórych rzeczy nie ujęłam, dlatego też zaczęłam uwzględniać gatunek gry i inne rzeczy, które mogły by kogoś zaciekawić, albo po prostu się przydać. Póki nie stwierdzę, że teraz jest już w porządku albo nie dostanę jakiejś prośby, będę dodawała to co uważam za słuszne. Mam nadzieje, że jednak ktoś to czyta, bo trochę głupio tworzyć coś, właściwie dla nikogo. W każdym razie póki co mam nadzieje, że to co piszę na tym blogu jest w porządku.

 A teraz takie małe info:

Aktualnie gram w:
- Irisu Syndrome
- Grounded
- Paranoiac
- Alice Mare


Planowane gry ( i ich recenzje):
- The Crooked man ( co prawda grałam i w ogóle, ale nie sama)
- Mermaid Swamp
- Red Book

Planowane recenzje gier które już ogarnęłam:
- Mad Father
- The Witch's house
- Yume nikki
- Feral Heart
- The sims 3 i 2 ( ale to dość odległe plany)
- Minecraft
- Hello? Hell...o?
- To the moon
- Slender The Eight pages ( także nieco odległe plany)

Planowane recenzje mang które posiadam:
- Tokyo Mew Mew
- Chobits
- Pamiętnik kociłapki
- Puella Magi Madoka Magica
-Love hina

Jednak za recenzje moich mang wezmę się dopiero, gdy mój brat mi odda moją drukarkę która jest także skanerem, ale póki co, jest mu to potrzebne, bo ciągle coś załatwia na studia. No cóż, poczekam.

Trochę się rozpisałam, ale mam nadzieję, że teraz będzie łatwiej to wszystko zrozumieć. Jeśli ktoś chce, żebym zagrała w jakąś konkretną grę, przyjmuję i rozpatrzam wszelkie propozycje, można wysyłać. ^^ Wiem, że nikogo to nie obchodzi ale weszłam w posiadanie słuchawek, jeszcze z nimi nie grałam, ale puszczałam tańczącą babcię Kumasawę i dźwięk jest spoko. :D Brat mi oddał. 
Nadal jesteśmy w trakcie nawiązywania współpracy w związku z tworzeniem bloga ze znajomą, coś nam nie szło, bo trochę się to wszystko pokręciło, ale już za jakiś czas jednak powinno wszystko grać, o ile znajoma znajdzie czas na recenzowanie.

 I ponieważ nie wiem co dalej pisać, zdjęcie mojego kota Ikara z dzisiaj:

Co dziwne, to nie ja mu tą wstążkę założyłam tylko moja mama. Przecież to ja tu jestem od głupich pomysłów. >.>  Jak zwykle mruży oczy na to co się dzieje wookół. I to właściwie tyle, możliwe, że jeszcze dzisiaj dodam jakąś recenzje. Akurat są ferie, więc mam więcej czasu, tak więc i więcej tego opiszę, więcej czasu na przejście gier a potem na opisanie. Jak zwykle mam nadzieje, że jakoś wam pomagam i poznacie dzięki mnie jakieś nowe gry.
O ile w ogóle ktoś tu jest. xD

Pozdrawiam, Collina. ^^







4 komentarze:

  1. Widac, ze nie zajmujesz sie pisaniem recenzji z zamilowania i pasji. Juz mowie dlaczego: a) w recenzji przyblizasz historie z grubsza b) opowiadasz o protagonisciei antagonistach, a takze przyblizasz postaci, ktore przewlekaja sie przez historie c) oceniasz poziom zagadek pod wzgledem ogolnym, nie jak Ty szybko je rozwiazywalas d) motywujesz swoje stanowisko odpowiednimi argumentami e) nie uzywasz slownictwa potocznego. Slowo "fajne" na samym starcie powinnas wykreslic ze swojego slownika. Mam nadzieje, ze nie onrazisz sie za te uwagi i

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może mam dziwny styl, nie mam pojęcia. Jednakże dzięki, postaram się w przyszłości. Nie zarabiam na moim blogu, jeśli o to Ci chodzi.
      Nie chciałam zbytnio się wtrącać z moimi przeżyciami, bo pomyślałam, że to brzmiałoby trochę tak jakbym próbowała komuś wciskać swoje opinie, ale skoro tak by było lepiej...
      Jednakże dziękuję za szczerą opinię, spróbuję się postarać i miłego dnia.

      Usuń
  2. Mam nadzieje, ze nie obrazisz sie za te uwagi, tylko wezmiesz je sobie do serca. Pozdrawiam Cie serdecznie, Samiko.♪

    OdpowiedzUsuń
  3. fajnie podsumowałaś wszystko, jednak ja się z Tobą nie zgadzam w kwestii 7+/10. Moim zdaniem zasługuje sobie na wyższe noty... jako horror może i to nie straszne, jednak sam temat fabuły sama oceniam na 10/10

    OdpowiedzUsuń